Trots: de nieuwjaarsspeech van Jan

We hebben op onze hogeschool de neiging snel te willen benoemen wat er beter kan en moet. Maar soms is het beter gewoon eens trots te zijn op wat er goed gaat. En dat is best veel, stelt Jan Bogerd in zijn nieuwjaarsspeech.

Help mee met de NSE

Op dinsdag 29 januari ontvangen onze studenten de uitnodiging om deel te nemen aan de Nationale Studenten Enquête (NSE). Om dit onderzoek goed te laten verlopen, is het…

Medewerkers in gesprek

Het Goede Gesprek: Leer hoe je elkaar kan versterken

Stel dat je de dingen waar jij minder goed in bent aan een collega over kan laten, en andersom. Dat maakt je werk een stuk efficiënter en aangenamer. Maar hoe weet je wat jouw collega’s voor jou kunnen betekenen? Daarvoor stimuleert de HU ‘Het goede gesprek’. Wilfred Brand, directeur HR, geeft toelichting.

Samenwerken! Maar hoe dan?

Intern én extern samenwerken, iedereen is het erover eens dat het nodig is in ons onderwijs en onderzoek. Maar hoe pak je het aan? Wat heb je ervoor nodig? We vroegen het Do Blankestijn, directeur van IED.